Aktualności

11.2023

Samolotowa wycieczka uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej

✈️ Od-lotowa wycieczka uczestników WTZ ✈️

W dniach 14 i 15 listopada 20-osobowa grupa uczestników i opiekunów Warsztatu Terapii Zajęciowej wzięła udział w samolotowej wycieczce z Rzeszów-Jasionka do Warszawa-Okęcie. Było to pierwsze takie wydarzenie w życiu społeczności Rudnickiego WTZ. Wycieczce towarzyszyły niesamowite wrażenia i emocje. Uczestnicy po raz pierwszy mieli możliwość odbyć swój lot oraz związane z tym inne czynności jak odprawa, kontrola bezpieczeństwa i umiejętność zachowania się w miejscach publicznych. Uczestnicy zdali swój test z zachowań społecznych celująco 👍😀

Miejscem zbiórki był plac Centrum Caritas w Rudniku nad Sanem i stąd wyruszyliśmy busem na lotnisko Rzeszów-Jasionka. Swoje pierwsze kroki skierowaliśmy do kaplicy lotniskowej im. św. Jana Pawła II. Po modlitwie i chwili skupienia kapelan kaplicy ks. dr Marek Winiarski opowiedział nam ciekawe historie związane z tym miejscem. Mieliśmy również możliwość ucałowania relikwii św. Jana Pawła II znajdujących się w klęczniku przed ołtarzem oraz relikwii bł. Rodziny Ulmów. Następnie przeszliśmy do miejsca odprawy podróżnych gdzie każdy podróżujący dostał do ręki swoją pierwszą kartę pokładową. Następnie udaliśmy się do stanowiska, przy którym odbywa się kontrola bezpieczeństwa. Kiedy nasze bagaże zostały sprawdzone i po przejściu przez skanującą bramkę udaliśmy się do odpowiedniej bramki na hali odlotów. I nadszedł długo wyczekiwany moment czyli sam lot. Pogoda była udana i widoki piękne. Uczestnicy byli pod ogromnym wrażeniem.

Po przylocie zwiedziliśmy lotnisko Warszawa-Okęcie  w tym taras widokowy. Po zakupionych pamiątkach i zdjęciach udaliśmy się do hotelu. Spędziliśmy ze sobą bardzo miłe popołudnie przy wspólnym posiłku oraz rozmowach i integracji. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na lotnisko by ponownie przejść przez wszelkie niezbędne kontrole i wrócić do domu.

Taki wyjazd to wspaniała szkoła życia i bardzo pouczające doświadczenie. Wrażenia z wycieki samolotowej pozostaną z nami na bardzo bardzo długo…😀